Op deze plek …

Niet alléén vanwege grommende grootmachten rond het zg. ‘South China Sea inception scenario’ heb ik besloten me wat meer te verdiepen in Oost-Azië (vooral China & Japan) met een voorlopige nadruk op moderne geschiedenis en internationale betrekkingen. Op deze plek wil ik, zoals dat tegenwoordig heet, ‘mijn leercurve delen’. Dat betekent dat hier (vooral) recensies, samenvattingen, en/of beschrijvingen zullen verschijnen van boeken die ik over, of gerelateerd aan, deze onderwerpen lees.

Dit doe ik in de eerste plaats voor mezelf (mijn leercurve bijhouden, zou ik dus beter kunnen zeggen) maar ik maak er een openbaar blog van zodat ik hopelijk wat grondiger, netter, nauwkeuriger, en (wie weet) esthetisch plezieriger te werk ga. (Dat is, althans, het plan.)

Niettemin, als iemand anders hier iets aantreft waar zij of hij iets aan heeft, des te, zoals men zegt, beter.

 

Jacob van Berkel

Student, filosoof, held, & dichter

Leave a Reply

